ღ Annyeonghaseyo! ღ

Sunday, April 28, 2013

Kematian...

Assalammualaikum...

Panas sungguh malam ni huuuhuhuu...sgt sgt panas..tapi ini baru panas dunia..belum lagi panas neraka yg tentu akan kena...aftarfirullah....sepanjang bulan april ni aku berdepan dan aku hadapi bermacam macam cerita dan kejadian tentang "KEMATIAN"...dan dalam bulan april ni saja bamyak org yg dekat dan hampir dekat dan juga org yg aku kenal telah pergi meninggalkan kami semua buat selamanya...ada yg mati keseorgan di dalam rumah sehinggakan mayatnya busuk...ada yang sakit tua dan paling byk skali adalah pasal kemalangan jalan raya...dan hampir semua adalah menunggang motosikal...dan baru pagi tdi aku pergi menziarahi arwah kawan aku yg meninggal akibat kemalangan...dia meninggal di tempat kejadian dan dia juga menunggang motor...kenapa skrg byk sgt kematian yang bersangkut dgn motor...??? aku jadi takut apabila org yg aku syg menunggang motor...aku tau dan faham ajal maut di tgn allah tapi kenapa di bulan april ini kebykkan semua kemalangan motor...adakah ini sesuatu pengajaran kepada aku dan semua yg menunggang motor di jalan raya atau di mana mana sahaja...kita harus berserah dan redha atas segala yg terjadi di atas muka bumi ini kerana semua ini adalah perancangan yg maha esa...ingatlah kawan kawan kita perlu bersedia utk hadapi segala rintangan mahupun terpaksa hadapi peringkat kematian....secara tak langsung aku memperingati diri aku sendiri...

gambar sekadar hiasan...tiada kena mengena dgn cerita aku tadi...di petik dari google image

No comments: